Z cyklu Kartka z Kalendarza dzi艣 wspominam kr贸tki pobyt w Kuala Lumpur, stolicy Malezji w roku 2012 i zjawiskowe Petronas Towers noc膮. Nasza wizyta w stolicy Malezji to by艂 szybki zryw, jak wi臋kszo艣膰 miejsc zreszt膮, kt贸re odwiedzili艣my w贸wczas podczas miesi臋cznej, szalonej wyprawy.

Dzi艣 wspominam, co si臋 wydarzy艂o 24 marca dok艂adnie 9 lat temu.

Z lotniska bierzemy teksi, czyli taxi w tutejszym j臋zyku:) Trzeba wiedzie膰, 偶e po taks贸wk臋 nale偶y uda膰 si臋 do stanowiska “cheap airport taxi”, poda膰 adres, pod kt贸ry chce si臋 jecha膰, op艂aci膰 przew贸z z g贸ry, dosta膰 paragon i uda膰 si臋 na post贸j taks贸wek. Ma to sens, bo unika si臋 w ten spos贸b taks贸wkarskiej mafii i oszukiwania turyst贸w przez cwanych taksiarzy.

Hotel okazuje si臋 by膰 na drodze przelotowej do toru Formu艂y 1 (kt贸ry jutro b臋dzie naszym celem)  i lotniska, ale daleko od samego miasta. W sumie to dobrze, bo nie b臋dziemy si臋 stresowa膰 dostaniem si臋 nazajutrz na Sepang, a we wtorek na lotnisko. Miejscowo艣膰 nazywa si臋 Nilai i do KL mo偶na si臋 st膮d dosta膰 poci膮giem, kt贸ry jedzie ok. 45 min. Wymieniamy jeszcze pieni膮dze, kt贸re tutaj przelicza si臋 dziecinnie 艂atwo: 1:1:)

Pomimo p贸藕nej godziny (7 p.m.) decydujemy si臋 na wyjazd do ‘miasta’:) Bierzemy taxi na dworzec (standardowa cena to 10 Rg, czyli 10 z艂) i …poci膮g ucieka nam sprzed nosa, zatem musimy odczeka膰 ok. 30 min na kolejny. W mi臋dzyczasie wdaj臋 si臋 w pogaw臋dk臋 z panem ze sklepu z napojami, kt贸ry doradza jak si臋 dosta膰 jutro na tor F1. M贸wi sk膮d odje偶d偶aj膮 autobusy i 偶e taks贸wka jest droga. Fajnie wygl膮da poczekalnia – s膮 to zwyk艂e plastikowe krzes艂a ustawione luzem na zewn膮trz przed wej艣ciem na stacj臋 馃檪

呕ycie nocne Kuala robi wra偶enie. Najpierw jedziemy do dzielnicy chi艅skiej na co艣 do jedzenia. Okazuje si臋, 偶e piwo jest tu bardzo drogie, bo to kraj muzu艂ma艅ski, w kt贸rym alkohol zawsze znacznie przerasta cen膮 inne artyku艂y. 2 dni p贸藕niej w Tesco zwracam uwag臋 na to samo. Najta艅sze piwo butelkowe 0,33 l kosztuje w przeliczeniu 7 z艂.

Kuala Lumpur noc膮

Po kolacji udajemy si臋 na szwendanie po mie艣cie i powoli zbli偶amy si臋 do Petronas Towers, kt贸rych charakterystyczne sylwetki towarzysz膮 nam w oddali przez ca艂y czas.

Tomek ma dzisiaj urodziny, wi臋c drodze kupujemy ma艂y tort z napisem Happy Birthday Tomasz w ramach symbolicznego prezentu. Zjadamy go (tort, nie Tomka:)  na ulicy.

P贸藕niej w臋drujemy przez clubbingow膮 ulic膮 KL w stron臋 Petronas Towers. S膮 ju偶 coraz bli偶ej i robi膮 coraz wi臋ksze wra偶enia. 呕ycie nocne wre, wsz臋dzie miasto t臋tni 偶yciem, na ulicach korki, wcze艣niej od kierowcy taxi dowiadujemy si臋, 偶e w centrum tak jest przed 24h / dob臋.

Petronas Towers

Wreszcie docieramy na miejsce, czyli do聽 ‘podn贸偶a’ Petronas Towers. Opad szcz臋ki towarzyszy mi ju偶 od jakich艣 10 minut. Od dawna s艂yszymy te偶 g艂o艣n膮 muzyk臋 – okazuje si臋, 偶e jest tam jaka艣 impreza z okazji Formu艂y 1 i dj-ka gra g艂o艣n膮 muz臋 techno, co dodatkowo dope艂nia kosmiczny charakter budowli. Petronas s膮 ca艂kowicie o艣wietlone – z oddali wygl膮daj膮 jak 2 olbrzymie statki kosmiczne. No zreszt膮, co ja tu b臋d臋 tyle gada膰. S膮 zdj臋cia, niech to wystarczy.聽

Petronas Towers to dwie wie偶e o wysoko艣ci 452 metr贸w, jedne z najwy偶szych budowli 艣wiata. Kiedy艣, dawno temu, by艂y najwy偶sze, ale to ju偶 ‘dawno nieaktualne od wczoraj’ 馃槈 Obecnie nad 艣wiatem drapaczy chmur g贸ruje Burj Kalifa w Dubaju, kt贸r膮 te偶 mamy w planie zobaczy膰 w drodze powrotnej do PL.

Jest dok艂adnie p贸艂noc, sp臋dzamy tam jeszcze ok. 15 min na robieniu zdj臋膰 i kr臋ceniu filmik贸w i decydujemy si臋 na powr贸t do hotelu. Ju偶 wcze艣niej zdecydowali艣my, 偶e wracamy teksi, bo poci膮gi kursuj膮 jedynie do 23.

Za taks贸wk臋 p艂acimy na tej samej zasadzie, co na lotnisku, tyle 偶e op艂at臋 uiszczamy w okienku na Dworcu Centralnym. Tutaj, jako 偶e ma by膰 taniej – ca艂o艣膰 kosztuje nas 88 z艂 /4 osoby. Dla por贸wnania taksiarz z ulicy chce od nas 200.

Po drodze na chwil臋 utykamy w korku – dodam tylko, 偶e jest godzina 00:45 馃檪 To wyd艂u偶a nasz膮 podr贸偶 do ok. godziny, wi臋c do hotelu docieramy ok. 2-giej nad ranem.

Ja znowu nie mog臋 zasn膮膰, bo w taxi mia艂am kryzys, kt贸ry przetrzyma艂am i zasypiam dopiero ok. 4 tej.

(Sprawd藕: jet lag)

Nazajutrz b臋dzie szansa pospa膰 d艂u偶ej, bo na Sepang i F1 wyruszamy dopiero o 13 tej.

Ca艂膮 wypraw臋 mo偶esz prze艣ledzi膰 tu: http://legrandbleu.geoblog.pl/podroz/18558/praga-indonezja-singapur-malezja-australia-nowa-zelandia-australia-dubaj-praga

Petronas Towers
Tak wygl膮da ‘nasze miasto’ noc膮:)
Je艣li ten wpis okaza艂 si臋 dla Ciebie przydatny, mo偶esz mnie wesprze膰, zapraszaj膮c na wirtualn膮 kaw臋 :). Bloga finansuj臋 sama, jak widzisz – nie ma tu irytuj膮cych reklam, brak te偶 sponsora. Postaw mi kaw臋 na buycoffee.to